Jeg arbejder i et firma, som varetager forskellige funktioner for virksomheder. Du ved kontorarbejde og telefonpasning. Det er faktisk et ret afvekslende job, og jeg er glad for det. Mange mennesker tror, at jeg bare sidder og taler i telefon hele dagen. Men der tager de altså fejl. Jeg udarbejder også rapporter og holder styr på kalenderen for nogle af vores klienter. Det er dog sandt, at en del af vores daglige rutine er at tale i telefon.

Min stemme

I sidste uge talte jeg dog ikke i telefon – slet ikke. Jeg havde et problem med stemmen. Det var en halsbetændelse, som gjorde, at min stemme bare ikke var der. Den første dag havde jeg lidt feber, så jeg blev sendt hjem. Men næste dag, da feberen havde lagt sig, varetog jeg Live Chatten for nogle af vores kunder. Det havde jeg det fint med. Ingen pres på stemmen. Og jeg fik alligevel hjulpet en masse mennesker, der havde spørgsmål til forskellige produkter, eller hvordan man kan betale.

Live Chat i stedet

Det er så fedt, at Live Chat ( se her) er blevet mere almindeligt. Det er ligesom at bruge Messenger: I stedet for at tale med hinanden så skriver man sammen. Jeg havde faktisk meget travlt den dag. Jeg tænker, at det nok var, fordi der også er mange andre mennesker, som også går rundt og er små-sløje. Nogen af dem havde måske også mistet stemmen, så de ikke ville, eller kunne tale i telefon. Så her er Live Chatten en redningsplanke. Netop fordi selv om stemmen ikke virker, så kan man jo godt skrive. Og i forhold til mail, som kan virke så officiel, så er Live Chat mere uformel. Netop fordi den er så hurtig og nem at bruge. Man skriver bare sit spørgsmål og så i løbet af ganske få minutter, så kommer der svar. Man behøver ikke at åbne sin e-mail for at tjekke, om der er kommet svar på en mail, man har sendt for lang tid siden.